Project Description

logo voclarion

Periode: 2013-2014. Inmiddels verzorgt de onderneming zelf de teksten op de vernieuwde website.

Klant:
Voclarion is een nieuwe internationale aanbieder van on premise VoIP systemen, cloud telefonie (CaaS) en telefonie en data-abonnementen.

Probleemstelling:
Informatie over IP telefonie zoekt de doelgroep online. Hoe bereik je de juiste doelgroep? Hoe hou je deze doelgroep gedurende het aankoopproces van diverse maanden geïnteresseerd?

Oplossing:
Om nieuwe bezoekers aan te trekken en de aandacht vast te houden van huidige bezoekers besluit Voclarion een inbound marketing strategie op te zetten. Samen met Stan & Stacy ontwikkelde ik een nieuwe website, toegespitst op 3 buyer persona’s. Goed met Tekst schreef web content, whitepapers en blog artikelen.

  • ontwikkelen nieuwe website
  • schrijven online content
  • vervaardigen promotiemateriaal voor beurzen

Resultaat:
Het aantal bezoekers neemt dagelijks toe door specifiek op de buyer persona geschreven content en het regelmatig toevoegen van nieuwe informatie. Premium content zorgt ervoor dat bezoekers adresgegevens achterlaten in ruil voor deze content. Hierdoor wordt het contact gedurende het aankoopproces vastgehouden en wordt de bezoeker voorzien van content die aansluit op de fase in de buyer journey. De invloed op de omzetcijfers is op dit moment onbekend.

Samenwerking:
Goed met Tekst werkt binnen dit project samen met: Voclarion (opdrachtgever; contactpersoon: Rob de Haas), Stan & Stacy (inbound marketingbureau).