Al eerder schreef ik over het belang van buyer persona’s als basis voor inbound marketing. Ze geven duiding aan je startegie en geven je een goed beeld van de drijfveren van je doelgroep. De guru achter de B2B buyer persona’s is Tony Zambito. In maart geeft hij een unieke driedaagse masterclass in Amsterdam.

Tony is de drijvende kracht en autoriteit op het gebied van buyer persona’s voor B2B-marketing. In 2001 ontwikkelde hij een methodiek specifiek ontworpen voor B2B marketing en sales. Deze innovatie heeft hij succesvol toegepast bij verschillende toonaangevende Fortune 100-bedrijven. Zij ontwikkelden hiermee een beter begrip van hun afnemers wat resulteerde in een betere leadgeneratie, customer experience en omzetontwikkeling. Tony werkte voor bedrijven als HP, Reed Elsevier, FedEx en Microsoft.

Masterclass buyer persona

Op 14, 15 en 16 april is Tony Zambito voor het eerst in Europa en geeft hij een masterclass buyer persona’s, gericht op praktische toepassingen. Ben er snel bij want het aantal beschikbare plaatsen is zeer beperkt.

In de onderstaande video geeft Tony alvast antwoord op de belangrijkste vragen omtrent buyer persona’s.